środa, 2 września 2020

Jak urządzić dom? (tanio i ładnie)

             

Hejka!

Wreszcie nadszedł ten piękny miesiąc - wrzesień! Cieszycie się? Nie mam pojęcia kiedy to zleciało, dopiero co zakładałam bloga (a było to już prawie dwa miesiące temu) i cieszyliśmy się wakacjami, a teraz możemy cieszyć się szkołą. Dla mnie to ostatni rok, więc na pewno będzie się dużo działo. Póki co, mam kilka postów na zapas, ale też niektóre muszę jeszcze dopracować, a na to potrzebuję nieco więcej wolnego czasu. Dlatego zdecydowałam, że teraz posty będą średnio 2 razy w tygodniu, bo co 4 dni (a nie co 3, jak było to we wakacje). Wyjątkowo w danym tygodniu może nie być posta, ale o tym będę informować w zakładce Informacje po prawej stronie. 


To tyle ze spraw organizacyjnych, tymczasem przejdźmy do treści posta. Oto mini poradnik, jak urządzić dom (w miarę) niskim kosztem, ale zachowując ładny wygląd. Wyremontowałam w moim domu już 4 pomieszczenia (polecam zajrzeć do postów z metamorfozy mojego domu [link]), dlatego z pewnością mogę nazwać się ekspertem w sprawach wystroju wnętrz (nie). Oczywiście robię to wszystko amatorsko, dla zabawy, o czym wcześniej już wspominałam. Tutaj przekazuję rady, które sama zastosowałam robiąc remont oraz te, które mi się sprawdziły. Zapraszam! 

1. Zainspiruj się gotowymi zestawami.

Zobacz, jakie połączenia są w poszczególnych zestawach mebli, jakie oferuje nam Awataria. Być może coś przypadnie Ci go gustu, a w połączeniu z tym co mamy, może okazać się udanym projektem. Nie trzeba urządzać pokoju w całości złożonego z mebli z konkretnego zestawu, a tym samym wydając mnóstwo Goldów. Często wystarczy przenieść kilka elementów, np. kanapy/fotele w salonie, a resztę zastąpić podobnymi, ale tańszymi zamiennikami z gotowego zestawu.

2. Przejrzyj swój inwentarz.

Zrób przegląd mebli z inwentarza i zobacz, co nadaje się do wykorzystania. Nie musisz wydawać milionów Goldów na wystrój domu, wystarczy dokupić brakujące elementy do tego, co już mamy. Trzeba tylko dobrze dobrać wszystko do siebie, aby tworzyło zgraną całość i pokój gotowy.

3. Zmień podłogę/ścianę.

Potrzebujesz odświeżenia pokoju, ale nie wiesz co zrobić? Zainwestuj w wymianę tapety oraz podłogi. Pozornie mała zmiana może dużo zdziałać i zmienić charakter pomieszczenia. Przykładowo, dodanie drewnianej podłogi sprawi, że pomieszczenie będzie cieplejsze i przytulniejsze. Jeśli pokój ma być przestronny, warto dodać jasne ściany, najlepiej białe itd.

4. Dodaj trochę dekoracji.

Kilka dekoracji potrafi znacznie ożywić pomieszczenie. Dzięki temu staje się bardziej przytulne i ładniejsze. Nawet dodanie tanich kinkietów za Srebro obok lustra w łazience lub po obu stronach łóżka w sypialni może być udanym krokiem. Jeśli w pokoju jest za dużo wolnego miejsca, warto się zastanowić nad dekoracjami, a gra oferuje nam ich całkiem sporo. Trzeba jednak pamiętać, żeby nie przesadzać w drugą stronę i nie stworzyć kiczowatego pomieszczenia z różnymi zbędnymi rzeczami. Chyba, że lubicie taki wystrój, to czemu nie?

5. Dodaj trochę życia.

Rośliny są bardzo przydatne w urządzaniu domu. Mogą ożywić pomieszczenie i sprawić, że będzie w nim pięknie zielono. Pozwala też zapełnić wolną przestrzeń, ale nie zagracając jej.

Poniżej przykład salonu bez roślin i z roślinami, jest różnica:

             

6. Pamiętaj o oknach oraz drzwiach.

Nie powinno zapominać się o bardzo ważnych oknach w pomieszczeniach, jak inaczej ma dostać się światło dzienne do pokoju? Ja niestety bardzo często o tym zapominam, przez co później nie mam gdzie tych okien umieścić. Ważne są także odpowiednie drzwi, te standardowe są okej, ale do niektórych wystrojów warto będzie dopasować któreś ze sklepu, być może nawet te za Srebro okażą się lepszą alternatywą, od tych dodawanych automatycznie.

To wszystko, co mam do przekazania w tym poście. Niestety, nie dołączyłam zdjęć pokojów do wszystkich rad, chociaż na początku tak chciałam to zrobić, ale nie zdążyłam. Mam nadzieję, że jednak Wam to nie przeszkadza.

Dziękuję za przeczytanie i do następnego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz